Procedura udostępniania mLegitymacji szkolnej w ZSOMS nr 1 w Białymstoku
1. Uczeń ZSOMS nr 1 w Białymstoku posiadający ważną papierową legitymację szkolną może otrzymać dostęp do mLegitymacji szkolnej w aplikacji mObywatel opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Do uruchomienia aplikacji konieczne jest urządzenie z systemem Android minimum 6.0 lub iPhone z systemem iOS. Aplikacja może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu mobilnym w ciągu 30 dni od momentu wygenerowania w systemie.
2. mLegitymacja udostępniana jest bezpłatnie na pisemny wniosek rodzica lub opiekuna prawnego, który należy złożyć w sekretariacie szkoły i okazać ważną papierową legitymację szkolną. Do wniosku należy dołączyć zeskanowane zdjęcie biometryczne (w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5MB i wymiarach minimum 492x633 pikseli), przesyłając je na adres mailowy: mlegitymacja@zsoms.pl opisując zdjęcie w treści maila imieniem i nazwiskiem ucznia. Zdjęcie dołączone do wniosku powinno spełniać takie same kryteria jak zdjęcie do dowodu osobistego lub paszportu:
https://obywatel.gov.pl/wyjazd-za-granice/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu
Zdjęcie może być wykonane za pomocą aplikacji:
https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji
3. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.
4. mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
Zdarzeniach wymienione wyżej należy natychmiast zgłosić w sekretariacie szkoły.
5. Uczeń zostanie poinformowany przez MS Teams o możliwości odbioru za potwierdzeniem wygenerowanego kodu w sekretariacie szkoły.